blog

06.12.2021

Kondycja – czym jest i jak ją poprawić?

Kondycja – czym jest i jak ją poprawić?

Dobra kondycja fizyczna umożliwia ludziom nie tylko efektywne uprawianie sportu i osiąganie sukcesów, ale jest też pomocna podczas wykonywania codziennych czynności. Stan kondycji określa się na ogół na podstawie tego, jak organizm reaguje na wzmożoną aktywność fizyczną. Jeśli więc już po przejściu kilkuset metrów dopada Cię zadyszka i ból nóg, a wejście po schodach na 3 piętro przysparza Ci problemów – popracuj nad kondycją. Przeczytaj o kilku sposobach na to, jak poprawić kondycję niezależnie od wieku. Oto złote rady specjalistów!

Co to jest kondycja?

Ogólna definicja kondycji nie jest skomplikowana. Jak podaje Wikipedia, jest ona po prostu ogólnym stanem fizjologicznym organizmu podlegający zmianom pod wpływem czynników środowiska zewnętrznego. Kondycja związana jest ze stanem odżywienia i wytrenowania organizmu oraz innych zabiegów pielęgnacyjnych. W praktyce więc składają się na nią czynniki takie jak masa mięśniowa, mocne serce oraz wydolność układu oddechowego. Jakie powinny być wskazane parametry, aby kondycja fizyczna była naprawdę dobra?

Od czego zależy kondycja fizyczna?

Jeśli zastanawiasz się, jak szybko poprawić kondycję fizyczną warto na początek przeanalizować, od czego dokładnie zależy jej stan. Najczęściej patrząc na ciało człowieka już na pierwszy rzut oka widać, jaką ma on kondycję. Smukła sylwetka, jędrna skóra oraz zarysowane mięśnie to pierwsze oznaki tego, że ktoś ma dobrą kondycję.

Jeśli jednak Twoja ogólna sprawność nie jest jeszcze dobra, pamiętaj, że aby ją systematycznie wzmacniać, należy wykonywać ćwiczenia siłowe, aerobowe oraz angażować jak najwięcej partii ciała do ruchu. Dzięki temu jednocześnie zwiększysz nie tylko masę mięśniową, ale także wydolność układu krążenia oraz oddechowego. To bowiem te 3 filary decydują o sprawności organizmu.

 Jak poprawić kondycję?

Jeśli nie wiesz, jak szybko wzmocnić kondycję wyobraź sobie prostą sytuację, w której początkujący biegacz wybiera się na jogging. Pierwszego dnia udaje mu się przebiec tylko 1 kilometr, jednak już po kilku dniach jego mięśnie są silniejsze, serce wydajniejsze, a płuca doskonale zaczynają radzić sobie z oddychaniem podczas uprawiania sportu. Wynikiem regularnych działań z zakresu biegania jest szybka poprawa kondycji, a biegacz już po kilku tygodniach jest w stanie przebyć nawet 5 kilometrów.

Wniosek nasuwa się sam, dzięki czynności, jaką jest bieganie — kondycja poprawia się błyskawicznie, a ciała staje się smukłe, jędrne oraz gibkie. Kolejnym sposobem na to, jak szybko poprawić kondycję jest zmiana kilku życiowych nawyków. Jeśli więc najczęściej nawet do pobliskiego sklepiku jeździsz samochodem — już wprowadzenie kilku spacerów w tygodniu zwiększy Twoją wydolność, moc serca i przygotuje Cię do podjęcia bardziej wymagających ćwiczeń. Doskonałym sposobem na wzmocnienie kondycji oraz spalenie mnóstwa kalorii to skakanie na trampolinie w Parku Jump Hall. Inne popularne sposoby na poprawę wydolności to m.in.:

> treningi cardio,

> jazda na rowerze,

> marszobiegi,

> spacery po lesie,

> jazda na rolkach,

> pływanie,

> taniec,

> skakanie na skakance,

> ćwiczenie o nazwie deska.

Park Trampolin Jump Hall — przyjaciel Twojej kondycji

Dobrą wiadomością dla osób, które szukają nieco bardziej ekscytujących sposobów na zwiększenie kondycji, jest fakt, że w Parku Trampolin Jump Hall czeka grupa wyszkolonych trenerów oraz kilkadziesiąt mega giętkich trampolin. Jeśli chcesz zwiększyć swoją kondycję lub wysłać dziecko do przestrzeni pełnej zabawy i sportowego ducha — Jump Hall Park Trampolin Wrocław jest wymarzonym miejscem. Trenerzy tego lubianego przez ludzi w każdym wieku ośrodka wskażą Ci sposób na to, aby Twoja kondycja — w domu czy poza domem — była silna, a ciało smukłe, giętkie oraz gotowe na każde wyzwanie!

Podobne

cookie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.

close